Perut Buncit Terus Hilang

image

“eh, kau pregnant senyap-senyap ya? Dah berapa bulan dah ni? Aku nampak macam dah 5 bulan je……”

eeeeiiiii… pernah tak anda terkena situasi di atas? kawan-kawan atau sedara mara ingat anda sedang pregnant? Sedangkan anda tak pregnant pun! Sebabnya perut buncit seperti perempuan sedang mengandung.

Alahai sedih sangat tu. Muka rasa membahang panas, malu pun ada.

Macam mana ni? Tolonglah bantu saya.

Anda mahu atasi perut buncit? Anda mahu kurus dan kempiskan perut? Saya sangat yakin anda sangat mahu, kan?

Perut buncit ni, selain daripada untuk kecantikan, sebenarnya sangat penting untuk keselesaan kita sendiri. Betul tak?

Perasan tak, kalau perut kita buncit, boleh menyebabkan kita selalu rasa sengkak dekat perut terutamanya bila duduk. Tak selesa tu.

Nak jalan-jalan pun tak selesa, sebab perut beralu-alun, 4 batu dah nampak (over ni haha). Apatah lagi kalau berlari, boleh bayangkan perut tu melantun-lantun.

Dan jangan sampai kita dapat gelaran percuma daripada rakan-rakan pula. Malu kut kalau nama sampingan kita “Adila Buncit”  atau “_____ (isi nama anda) Boroi”. Sudahnya, orang ingat kita sebab perut kita.

Kalau yang telah berkahwin tu, hilang saham 40% di mata suami untuk markah kecantikan.

Jangan main-main tau, sebenarnya perut buncit ni boleh menjejaskan keyakinan diri kita, Kita akan selalu rasa rendah diri.

Perut buncit juga boleh menjurus kepada berbagai masalah kesihatan yang lain juga, sebabnya, banyak penyakit sebenarnya datang daripada usus yang tidak sihat.

Untuk anda yang mempunyai masalah perut buncit ni, saya sangat-sangat sarankan agar anda mencuba Herb-Lax Shaklee. Memang sangatlah terbaik dan sangatlah ramai peminatnya.

Kredit: pucukubi.com

Wan Nur Suzilla
0199188605

Ingin ketahui bagaimana shaklee boleh membantu kehamilan dan berpantang anda?

  • Set kehamilan
  • Set berpantang
  • Set kurus
  • Set tambah susu

SMS/Call untuk bantuan infomasi dengan shaklee.

Advertisements

Cara Tegangkan Payudara Terbaik

Ini sering di alami oleh wanita terutamanya yang sudah berkahwin dan mempunyai anak.

Kenapa?

image

Secara logiknya kita akan cakap ye lah sebab pernah menyusukan anak,lama2 gelebeh la.

Tapi yang sebenarnya……..???
Badan kita tak cukup protein dan perubahan hormon.

Apa kaitannya?

Protein adalah komponen utama dalam menghasilkan sel baru untuk tubuh kita. Sekiranya tubuh kita tak dapat cukup protein, sel yang dihasilkan tak sempurna, tak sihat. Itu yang jadi badan letih, no mood dan sebagainya.

Apa kaitan dengan payudara menggelebeh dan tak anjal?
Payudara menggelebeh dan tidak anjal disebabkan banyak perkara. Pertama kerana kekurangan hormon dan menyebabkan pertumbuhan terbantut. Faktor kedua disebabkan faktor seperti lepas melahirkan anak. Wanita yang melahirkan anak kebanyakannya berlakunya perubahan hormon dan kematian sel-sel kulit.

Sebab itu kita perlukan protein yang secukupnya untuk menghasilkan sel2 baru yang lebih sihat dan aktif. BArulah boleh tegangkan payudara, bagi lebih anjal dan seksi untuk encik suami tercinta kan 🙂

Saya mencadangkan, wanita yang menghadapi situasi payudara gelebeh dan tidak anjal ini untuk mengambil khasiat protein dari ESP SHAKLEE dan ALFALFA untuk membaikpulih kandungan hormon dalam tubuh kita.

Selepas sebulan amalkan bolehla tanya encik suami , pendapat dia kan….

INGAT! ini bukan sekadar protein untuk hasilakn sel baru sahaja tau, tapi vitamin alfalfa untuk meransang hormon kewanitaan kita. Harus cuba kalau nak bagi isteri yang terbaik untuk suami kita 18sx

Wan Nur Suzilla
0199188605

Ingin ketahui bagaimana shaklee boleh membantu kehamilan dan berpantang anda?

  • Set kehamilan
  • Set berpantang
  • Set kurus
  • Set tambah susu

SMS/Call untuk bantuan infomasi dengan shaklee.

Status

Muka Jadi Berseri Dengan Shaklee

Salam semua…

Alahai..rasa sungguh excited nak cerita ini.hihi..

Petang td, masa jalan2 keluar office, sue ditegur oleh cleaner.

 

Cleaner: Suzy, akak tengok muka suzy makin cerah je. Ape kes?

Sue: (Terkejut betul orang cakap macam ini) Haah.. confius…

Sue: Akak tengok macam mna? Perli ke ini?

Cleaner: Betul lah..xde main2 lah suzy.. akak tengok suzy makin berseri2 je. Apa suzy dah buat?

Sue: Mana ada akak.  Suzy rasa macam sama je… Cuma adalah la suzy makan2 vitamin ckit. Sue kan menyusu, sebab tu sue ada ambil ckit2 ubat untuk menyusu akak.

(Sue terpinga2 lagi sebenarnya)

Cleaner: Vitamin ape sue makan suzy?

Suzy: Besok sue bawat tunjuk akak nye. Kita sembang akaknya.

(Sue tersenyum)

 

 

Alahai..ini first time ada orang puji. Kiranya tersempol2 malu jgklah.hihi…  Ini adalah BONUS la kiranya bagi sue. Nak makan untuk menyusu tetapi dapat bonus plop. Alangkah bestnya kalau orang puji tiap2 hari nye…

Tapi kan, mmg kita rasa perubahan sebabnya kalau kulit dah berubah, foundation pun tak payah nak pakai tebal sangat.hihi.. sue rasa sekarang ini dah malas nak pakai makeup lagi… tak tahulah..tapi ini adalah kesannya…

So, hari ini kiranya ada orang kasi testimoni kat sue la nye…

Alahai…

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jika berminat, hubungi saya untuk nasihat bagaimana suplemen dapat membantu anda.

Ingin menjana wang 4 angka sebulan hanya dari rumah?

Nur Suzilla
“Saya pilih nutrisi yang terbaik”
SMS/Whatapps:0199188605

FB: Nur Suzilla
pengedarshakleemalaysia@gmail.com

Soalan Popular Tentang ESP Shaklee

Salam semua…

ESP shaklee ataupun nama penuhnya Energizing Soy Protein telah lama berada di pasaran. Kebanyakkan daripada kita berasa pelik kenapa ramai yang begitu mengemari ESP shaklee?

Jawapannya adalah:

Jika anda mementingkan kecantikan, kesihatan dan ingin kekal bertenaga sepanjang hari, ESP shaklee pastinya kan membantu anda!

Sememangnya, sue amat mengetahui ESP shaklee kerana mendapat pemintaan tinggi!Soalan senraikan soalan yang biasanya ditanya oleh customer2 sue untuk disharekan kepada semua.

Set Kehamilan Shaklee

1) ESP Shaklee?

2) ESP dan Alfalfa, yang mana lebih bagus? Adakah susu ibu setanding dengan ESP & Alfalfa?

3) Bagaimana rasanya ESP?

4) Berapa harga ESP shaklee?

5) Kelebihan ESP shaklee?

 

1) ESP Shaklee? Apa itu?

ESP atau nama penuhnya Energizing Soy Protein dihasilkan oleh sumber protein kacang soya. Untuk makluman semua, protein kacang soya adalah 2 kali ganda daripada daging, 12 kali ganda daripada susu.

Ia dihasilkan daripada:

  • Kacang soya yang tidak diubahsuai secara genetik (non-GMO) dan diproses di bawah suhu rendah.
  • 1 tin ESP (1kg) dihasilkan dari 30 kilogram kacang soya.
  • Mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.

 

2) ESP dan Alfalfa, yang mana lebih bagus? Adakah susu ibu setanding dengan ESP & Alfalfa?

Bagi membentuk sel yang baru, sumber protein diperlukan dan protein adalah sumber yag terbanyak didalam susu ibu.

Jika dibandingkan dengan Alfalfa, ia juga mengandungi sumber protein tetapi jumlahnya sedikit berbanding ESP. Namun begitu, harganya lebih murah berbanding ESP.

Untuk penyusuan, susu ibu adalah yang terbaik.

 

3) Bagaimana rasanya ESP?

ESP adalah soya. So, apabila anda minum, ianya rasa macam mild soya. Anda oleh campur didalam miniman harian jika anda kurang menyukai rasa soya.

 

4) Berapa harga ESP shaklee?

Harnganya RM 150.

(Sila msg sue 0199188605 untuk mendapatkan harga istimewa)

 

5) Kelebihan ESP shaklee?

  • Membantu dalam membentuk sel2 baru
  • Amat membantu dalam pemulihan bagi individu yang mengalami pemedahan.
  • Untuk penjagaan kulit ( Selepas 2 minggu, kita sudah boleh rasa kesannya)
  • Membantu dalam pertumbuhan anak2
  • Memberikan rasa kenyang bagi individu yang sedang diet!

 

 

Jika berminat, hubungi saya untuk nasihat bagaimana suplemen dapat membantu anda.

Ingin menjana wang 4 angka sebulan hanya dari rumah?

Nur Suzilla
“Saya pilih nutrisi yang terbaik”
SMS/Whatapps:0199188605

FB: Nur Suzilla
pengedarshakleemalaysia@gmail.com

Semua Lelaki Sayang Isterinya

Salam semua…

Kini ramai lelaki tidak menghargai wanita kerana sibuk menghabiskan masa dengan kerjaya mahupun dengan kawan2. Tetapi, dalam hati tetap akan ada sekuntum bunga untuk menpertahankan hak dan batil. Wanita dianggap penolong rumahtangga dan lebih memahami masalah jika dibanding lelaki.
 

 

Berikut ini hasil dari pelbagai penyelidikan mengenai keunggulan wanita seperti ditulis oleh cosmpolitan: 

1. Tulisan Tangan


Wanita mempunyai kemampuan yang lebih baik dalam urusan tulis menulis berbanding lelaki. Hal ini terjadi sejak mereka kecil ketika mempelajari menulis huruf abjad. Serat-serat saraf yang mengawal kemahiran motor di otak lelaki tidak sebaik yang perempuan miliki. Pada ketika itu anak perempuan lebih baik mempelajari tulisan tangan berbanding anak lelaki.
 

2. Kesedaran untuk Makan Makanan Sihat


Universiti Minnesota melakukan kaji selidik terhadap lebih daripada 14 ribu orang yang mendedahkan bahawa wanita lebih menjaga kesihatannya dengan memakan makanan yang sihat berbanding lelaki. Ketika lelaki memilih pizza sejuk di dalam peti sejuk, wanita lebih memilih buah-buahan yang mempunyai lebih banyak nilai nutrisi dan rendah kalori.
 

3. Lebih Cepat Belajar


Kajian yang dilakukan Universiti Goegia dan Universiti Columbia mendapati pada dasarnya wanita punya kemampuan untuk lebih mengembangkan fikirannya. Menurut penyelidikan tersebut wanita lebih penuh perhatian, fleksibel. Jadi semasa bekerja, wanita lebih mudah memahami tugas yang diberikan berbanding rakan kerja lelakinya.
 

4. Lebih Pintar


Berdasarkan penyelidikan ujian IQ dari seluruh dunia, wanita mempunyai IQ yang lebih tinggi daripada lelaki. Kajian itu dilakukan oleh James Flynn yang meneliti IQ pelbagai orang di dunia bermula dari Amerika, Eropah, Kanada, New Zealand, Argentina dan Estonia. Dari keputusannya didapati IQ wanita kebanyakannya berada di atas.
 

5. Lebih Bersedia Semasa temuduga Kerja


Sebuah penyelidikan yang dilakukan University of Western Ontario mendedahkan wanita lebih boleh mengatasi stres semasa temuduga kerja. Kajian mendapati walaupun wanita lebih panik ketika melakukan persiapan temuduga, tetapi wanita lebih mempengaruhi pihak penemuduga berbanding lelaki. Hal itu tentu kerana wanita lebih mempersiapkan diri dan bersedia untuk ditemuduga.

6. Imuniti Tubuh Lebih Baik


Kajian yang dilakukan Universiti McGill mendapati bahawa wanita mempunyai sistem imun lebih baik berbanding lelaki. Hal itu kerana hormon estrogen di dalam tubuh membuat wanita boleh melawan jangkitan lebih kuat. Dalam hormon estrogen ada enzim tertentu yang menjadi perlindungan pertama tubuh ketika diserang bakteria dan virus. Imuniti yang lebih baik ini membuat wanita lebih panjang umur berbanding lelaki. Kira-kira 85% orang yang berumur lebih dari 100 tahun adalah wanita.

Ini semua membuatkan sue terfikir adakah lelaki kita sayang kepada kita?
Urm… hargailah sebelum terlambat. Jaga sipemaisuri sebelum anda dikecewakan.

Bagaimana? 

Wahai lelaki…

Perempuan seudah tentu inginkan kecantikan dan kesihatan. Si suami sudah tentu ingin pasangan masing2 nampak terbaik dikaca mata mereka. Tetapi zaman sudah berubah. Kalau dulu, isteri lebih banyak berada di rumah, tetapi sekarang, mereka “dipaksa” bekerja demi tuntutan kewangan.

Tekanan kerja yang diberikan menyebabkan wanita stress, lemah dan amat malang lagi jika kelihatan lebih tua daripada usia sebenar. Berbeza dengan lelaki, mereka lebih tabah menghadapi cabaran hidup yang ternyata terlalu mencabar bagi wanita.

Tambahan pula, dengan kesibukan kerja seharian, wanita sering mengabaikan kesihatan. Ia pastinya meningkatkan peluang wanita menghidap darah tinggi, diabetes, dan lain2.


Shaklee

Prihatin dengan masalah ini, Shaklee menawarkan produk yang hebat untuk memenuhi keperluan wanita pada semua peringkat kehidupannya. Program kesihatan wanita ini mengandungi 3 produk iaitu GLA Complex, Ostematrix dan Omegaguard. 

Omega Guard ~ mengandungi docosahexanoic acid (DHA) dan eicosapentaenoic acid (EPA) yang merupakan asid lemak omega 3 yan dikenalpasti dapat memberikan sokongan nutrisi bagi menyokong tahap kolesterol yang baik sekaligus menjadikan jantun lebih sihat
 
GLA Complex ~ Gamma Linolenic Acid (GLA) telah digunakan secara tradisional untuk keselesaan semasa kitaran bulanan (haid) serta membantu melegakan gejala PMS yan berlaku sebelum haid dan ia juga boleh menangani masalah yang timbul sebelum putus haid
 
Ostematrix ~ Unsur utama dalam Ostematrix iaitu Kalsium, Magnesium, Vitamin D dan mineral zink, tembaga dan mangan. Pengambilan ostematrix dalam diet harian dapat membantu dalam pembentukan dan penyenggaraan tulang dan gigi yang sihat. Dianggarkan sejuta rakyat Malaysia yang mana 8% darinya adalah wanita kurang berkesedaran bagaimana untuk mengekalkan kesihatan tulang.
 
Mereka yang mencuba akan mendapat mengurangkan:
 
  1. Menggalakkan kesihatan tulang yang kuat.
  2. Menggalakkan kulit yang cantik 
  3. Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung
  4. Mengurangkan paras kolestrol
  5. Melegakan sakit sendi
  6. Membantu melegakan symton senggugut dan menopos
  7. Kesuburan
  8. Menyokong sistem imun badan
  9. Mgurangkan risiko Osteoporosis

Terbukti berkesan. Ramai sudah menggunakannya.

ika berminat, hubungi saya untuk nasihat bagaimana suplemen dapat membantu anda.

Ingin menjana wang 4 angka sebulan hanya dari rumah?

Nur Suzilla
“Saya pilih nutrisi yang terbaik”
SMS/Whatapps:0199188605

FB: Nur Suzilla
pengedarshakleemalaysia@gmail.com

Set Kecantikan Kulit Shaklee : Rahsia Untuk Kulit Sensitif & Ruam

Salam semua…

Untuk entry ini, sue akan berceritakan tentang kejayaan seorang customer sue.

Syukur sgt2 kerana pada mula2, dia bertanya pada sue, dia minta sue suggestkan produk shaklee  untuk masalah kulit. Kulitnya sememangnya sensitif dan mudah mendapat ruam.

Set kecantikan Kulit shaklee

Pertama kali sue dengar masalah yang dihadapi, sue cuba bayangkan apa yang dia alami. Hish…

Set Kecantikan kulit shaklee

Set kecantikan kulit shaklee

Apa itu kulit sensitif dan ruam?

Tanda terbaik yang menunjukkan seseorang itu mempunyai kulit sensitif adalah kulit berasa gatal dan bertukar berwarna merah. Ia biasanya berlaku pada pipi, dagu dan hidung.

Namun kegatalan ini berakhir dengan timbulnya jerawat dan kulit menjadi kering. Pada masa itu, kita akan berasa pedih terutamanya ketika mandi. (Teruknya)

Biasa orang yang mengalami kulit sensitif ini sememangnya tidak boleh kepada perubahan suhu dan barang2 kosmetik.

Orang yang tidak mempunyai kulit sensitif pun biasanya terkena akibat penggunaan barangan kosmetik secara berlebihan.  Akibat pengupasan kulit muka, kulit muka menjadi semakin nipis. Oleh kerana terdedah dengan cahaya UV yang berlebihan, kulit akan menjadi kemerah merahan dan pedih!

Bagaimana pula dengan ruam?

Ruam juga seperti juga kulit sensitif. Ia biasanya berlaku pada musim panas  jika kelembapan tinggi dan apabila terdedah secara berterusan, kulit akan menjadi gatal2.

Ia berlaku apabila liang peluh dan bulu roma pada permukaan kulit tersumbat.Kelenjar peluh dengan peluh yang terperangkap menyebabkan muncul benjolan kecil yang mengandungi air pada kawasan kulit. Peluh manusia mengandungi garam yang tinggi, sangat berpotensi menyebabkan iritasi kulit dan ruam panas.

Pengalaman Customer Sue

Semamang agak perit perasaan mengalami kulit sensitif dan kulit mudah mendapat ruam.

Namun, hasil daripada permakanan vitamin C + alfalfa, keadaan kulitnya berubah selepas seminggu menggunakannya.

“Pergi ke kelas tanpa make up”

ScreenShot003

Apa Fungsi Vitamin C?

Dari Segi Kecantikan:

1) Kolagen

Vitamin C membantu pembentukan kolagen.

Apa itu kolagen?

Kolagen adalah asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Yang paling best tentang vitamin c adalah mengurang kedutan dan otot2 lembik.

2) Cantik Kulit

Pengambilan vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utaman kejadian jeragat.

Dari segi kesihatan:

1) Lawan kanser

Sabagai anti oksidaan yang meningkatkan interferon semulajadi tubuh. Ia mampu meransang  penegluaran t cels untuk melawan sel2 kanser.

Ia juga berfungsi membuang kimia berbahaya dari tubuh.

2) Kekal Kolestrol

Berfungsi mengekalkan kolestrol dan tekanan darah. Disamping itu, ia mengekalkan kapilari darah yang sihat.

Pernah tak hidung berdarah? Ia juga membantu mengahalang pandarahan dalaman dan pendarahan hidung.

Apa itu Alfalfa dan fungsinya?

Alfalfa sebenarnya tumbuhan yang berakar panjang. Ia juga dipanggil raja tumbuhan 🙂

Funsi utama alfalga adalah menyahkan toksin dalam badan. Ia juga menyerikan kulit.

 

 

Jika berminat, hubungi saya untuk nasihat bagaimana suplemen dapat membantu anda.

Ingin menjana wang 4 angka sebulan hanya dari rumah?

Nur Suzilla
“Saya pilih nutrisi yang terbaik”
SMS/Whatapps:0199188605

FB: Nur Suzilla
pengedarshakleemalaysia@gmail.com