Boleh Ke Bersama Suami Ketika Hamil?

boleh ke “bersama” suami ketika mengandung…
sbb saya bru pregnnt utk ank 1st ni…hrp yg thu bley jeladkn..sekadar nk tahu samada ade effect atau x.

1) Blh 2 blh sis tapi kalu blh bt masa sekarang xpayah lg..kandungan 3 bulan ke atas baru blg sbb kalu mengandung baru2 lg tkt kandungan xkuat..

2) Bole je..tp jgn agresif sgt lerrr…

3) Boleh tapi jgn ganas sgt..
Lepas bsama basuh betul2 vagina.. Jgn ada sisa air mani somi..

4) Dlm mse 20 mggu bersamaan 5 bulan awk kurgkn bersme suami hrheheh…sbb sy pn ank frst…doc sllu nsihat..da lepas dr 20 mggu…nk bersme sllu pn lg bgos hehehehe…lg2 arini mlm jumaat

5) Boleh mmg boleh.. tapi kekuatan rahim kite ni x same sis.. better jgn dulu rasenye.. dh 3 bulan kandungan baru ok.. tu pun jgn ganas2..

6) ikut pada sis msing2…cm sya awl ka akhir nk bersalin bley je bersama suami x de msalah pape pun cuma pas bersama cuci bersih spya x sng kna keputihan

7) Stengah org rahim x kuat. Stengah org, dr awl pn xda mslh nk bsama. Dkt2 nk bsalin, doc pn galakkan bersama suami sekerap mungkin utk mudah bsalin.

8) Ikut daripada pengalaman saya… malam saya bersama suami..esok pagi bledding..dan nurse tanya bila awk kali terakhir bersama suami… nurse tanye… 2bulan 2minggu 2hari or semalam…saya jawap semalam…nurse cakap…awk hamil x leh selalu bersama….dan saya percaya kata nurse tu sebab nurse tu pun hamil juga…dan akhirnya saya keguguran…tapi alhamdulillah saya dah hamil.lagi dalam masa 2 or 3 bulan lepas gugur sekarang… trimester pertama lagi..dan lebih berhati2…kalau bersama jgn sampai air mani ke vagina sebab boleh mengecutkan rahim kita..so better di luar sahaja…. sejak gugur saya asyik google tentang keguguran dan kehamilan kembali…so berhati2 sis…saya harap doakan baby saya selamat…bye salam

Sekadar perkongsian
Sue

Leave a Reply

