Perkongsian Kehamilan Yang Tulus | Shaklee

Salam sis..

Ini pendapat saya yea.. Berdasarkan pengalaman saya sendiri..
Saya xde Nak kondem mana2 product.. SBB kena faham satu perkara..
1.setiap penjual akan share testimoni yg berjaya sahaja Dan semua akan claim product mereka terbaik..
Tapi kena faham badan awak Dan saya xsama..
Mungkin awak makan product A x habes sebotol dah lekat..
Saya dah makan product A 5 botol n x pernah miss tapi x lekat2 jugak..

2.reaction n keperluan badan setiap org Tidak sama..
Samada suami atau isteri..
Jadi SANGAT2 penting utk kita tahu keadaan badan kita n keperluan badan kita.

3.kalau kita terlalu beria2 Sgt n stress SBB Nak baby sampai paksa2 suami utk bersama 3 Kali seminggu atau tiap2 hari waktu subur.. Mmg xkan lekat..
Honestly saya dah Cuba macam2 Cara n position..

Bila x happy baby pun xnak jadi..

4.Kena YAKIN n SANGAT YAKIN rezeki anak kerja n suami tu Allah yg tentukan. OK 🙂

Saya dah 5 tahun kahwin..
Alhamdulillah baru2 nie lekat..

Saya dah Cuba mcm2 product..
-saya dah pergi hospital kerjaan
-saya dah rujuk beberapa sakit Püän
-saya dah jumpa pusat perubatan islam(SBB Ada kena buatan orang)
-saya dah berurut dgn beberapa org Bïdän

Dari segi ubat::
-saya dah amik beberapa jenis jamu
-saya dah amik herba cina
-saya dah amik ubat hospital
-saya dah amik buah zuriat 2 Kali

Mana2 product yg dcadangkan saya Cuba..
Duit mmg berabis..
Suami n kita pun stress
SBB amik mcm2.. Mcm2 benda pelik berlaku pada badan.

Tak pasal2 perut jadi Sgt sensitif ITU INI x boleh.

Setelah bertahun..

Saya STOP semua ubat2 semua supplement

Saya tawakkal je pada Allah.
Saya amalkan makanan sunnah..

1.Pagi n malam minum jus @ pati delima.. Saya xkesah apa brand.. Saya bedal je..
Kadang2 beli jenama peel fresh tu je

2.Rajin makan kurma

  1. Minum susu + madu utk suami..-saya x Lalu saya amik asing2
  2. Stop guna feminine wash.. Guna soda bicarbonates, amik secubit then campur air Dan cuci miss v -tips Dari seorang doctor

5.amik yakult + Nata de cocoa 15 ketul (buang air manisan yea) amalkan setiap pagi n malam kalau mampu.. Kalau x pagi je pun OK.. Utk suami n isteri

6.Banyak kan makan fresh fruit n food n air masak 2-3 litre sehari

  1. Tolong elakkan makanan dalam tin termasuk tuna n sardine Dan fast food.. Bukan xleh makan langsung tp kurangkan..

8.DOA BANYAK2 sedih ke marah ke semua luah Kat Allah..
DIA je yg memahami kita

  1. YAKIN Allah xkan uji kita kalau kita x mampu Nak hadapi ujian tu.

10.be creative.. Bersama suami tak semestinya d bilik tidur.. Kat mana2 pun boleh.. Always2 wujudkan suasana romantic dgn suami..

Hope dapat membantu..
Saya x senaraikan product2 yg saya pernah guna SBB saya xnak kacau periuk nasi org..

Lagi pun.. Ramai je org lain preggy guna product2 tu tp saya x..

Dari jenama biasa ke jenama terkenal mcm2 saya dah Cuba..

INI tips yg saya usahakan..
Selamat mencuba n berusaha.
Kalau belum berjaya tu Allah Nak BG kita manja2 ngan hubby laa tu..

Sur

Leave a Reply

