Ibu Hamil Alami Fibroid. Adakah bahaya?

Saya dh pregnant 14 minggu, dan doktor dapat detect fibroid sebesar ukuran 10cm. Saya nk tnya, adakah ianya bahaya untuk bayi, dan macamana nk kecutkan fibroid tu..

  1. sye pun lalui nya.
    skg mggu ke 15.
    saiz dari 3 da jd 6cm.

    in shaa allah.
    ni semua dugaan.kite kne kuat.lahirkn baby kite.
    brthan.
    sye refer pakar kt hospital putrajaya.
  2. Pakar sakit puan kata tu nomal. Jarang ibu mengandung ada. Dan kadang kala dia membantu pembesaran janin. Sebab saya pun kes yg sama. Cuma fibroid saya baru 4cm n kandung sgt kecil lagi. Dlm 3 4 minggu..

    Cuma kalau fibrot tu lebih besar dr bby dan mengganggu pembesaran bby kena opretion segera.

  3. InshaAllah….dgn izinnya,semuanya boleh selamat..ikthiar.
    Cuba berubat kg..tny mana2 ust yg boleh buat air penawar.
    Sbb,ana oernah bbual dgn seorg akak ni..ye kesan ye ada ktumbuhan tu ms mgndung..dah lah mmg nk sgt ank,phtu diuji plak mcm tu..

    Syukur,dgn kuasa Allah dia bsalin normal,ank selamat dia pn selamat.anak dia lebih kuat dari ktumbuhan tu.
    Dia iktiar air tawar..doa2…dan ambik suplemen..syukur..
    Sis perlu hati2..jgn ambik ubt sebarangan..krn ada nyawa kt dlm tu.

  4. Saya dulu pun alami juga..baru 5@6 mgg doc kesan fibroid…suruh refer pakar..mmg ada dlm 7cm..lps tu buat rutin cek kat hospital…tiap2 2mgg kena pergi..sehingga kandungan 28 mgg bila scan dgn juasa allah dah x ada..alhamdullilah..lega rasanya..bersabarlah mgk itu dugaan ..bahagian kita..
  5. Sthu sye klau ktumbuhn jnis fbroid ni bhya..lain skit klau cyst..refer pkar..nt efek pd dri dn kndungan
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s