Apa Harus Dilakukan Dengan Rambut Gugur Selepas Bersalin?

Salam..hai ibu2 semua blh tlg selesai kn masalah sy x..sy baru lps brsalin anak baru nak masuk 5 bulan..masalah saya rambut gugur lepas brsalin ni gugur sampai kan rambut depan dah botok n malu sgt2 bila orang tgk..ada tak ubat yg paling brkesan nak bagi supaya rambut ni tak gugur n tumbuh balik.

  1. Sma lah mcm sy..truk gugur..skrg anak sy x susu bdan ok dah rmbut sy…kalsium kita mgurang…cuba test d herbs untk lebat kan rmbut..insyallah ok..
  2. sy dlu pn mcm ni,sy ambk zinc dari shaklee n guna shampu dherb 1set,alhamdulillah ok
  3. sy belum beranak lg..bln 1 due date..tp kwn2 sy ramai suggest set pantang shaklee.. vit c, bcomplex & zinc.. tp sy x amek esp dy..sbb sy x bole minum soya.. so sy akn terus minum susu enfamama je ..lps beranak..mmg vitamin dlm bdn sume hilang..thats why kite kena mkn byk suppliment utk kekalkn kesihatan bdn kite.
  4. Sy dlu rambut ggur jgk time bby 5 bln sy guna shampoo lebat dherb..alhamdulillah rambut mkin krg ggur n ada tumbuh ank rmbut bwu
  5. Rambut gugur ats sbb perubahan horman dear… sis bleh cuba tkar smpoo dan permknan juga perlu dijaga.. supplement jgak memain kan peranan yg penting…
  6. Rambut gugur itu biasa. Saya punya rambut dulu lebat skrg tipis sgt2.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s