Risiko Bersalin Secara Pembedahan Dab Berurut? Apa Kesannya?

imagesd

Salam… klo bersaline czer, ada risiko peranakan jatuh x? Klo ada, cmna nak buat? Kan x boleh berurut.

Antara pendapat yang diberikan oleh mommies adalah:

  1. Boleh mengurut.. tp jgn usik bahagian perut.bg tau kt bidan yg sis ceaser.. nnt dia xusik bahagian perut
  2. Boleh berurut..bidan bpgalaman dia urut perut tp bukan urut kuat2 cuma dia usap2 utk buangkan angin..pgalaman akak yg bru 21 ari bsalin ceaser ni ari ke 6 bru akak brurut..bidan suh akak mengiring dan dia urut sbelah2 dlu..bhagian ceaser memang dia x usik la
  3. Sy dah 3x czer
    Bdn kene urut baru rase sehat
    Tp urut pas hari ke5 bgtau tukang urut bersalin czer dan die x kan urut kuat bhgn perut tu
    Peranakan mmg akan lari skt dr kedudukan asal x kire bersalin normal or czer
    Pas 2thn baru boley sengkak kalo czer utk betulkan semula kedudukan rahim
  4. Urutlh…nnt badan rasa selesa n sedap…ckp dgn tukag urut bersalin czer n t dia x usik bahagian perut.huhu
  5. Boleh burut..sy pon bsalin ceacer..cuma x usik perut..ttp buat btungku n btangas jugak sis..
  6. Saya berurut seminggu lepas tu rasa pedih kat perut dah kurang sakit kalo tak urut badan sakit sudu badan pun kurang
  7. Lpas bsalin mmg peranakan akn jatuh. Tp lau czer xrisau sgt sis. Sy sndr czer. Nnt da blh sengkak bru lh tolak blk peranakan tu. Sy berurut hari ke4 lps bersalin. Makcik urut tu urut bhgian perut sy. Sdap rasa bdn. Mule2 sblm berurut, sy sakit2 bdn, nak jln pun tbongkok2. Lpas urut bhgian perut trus blh bgerak cm biase.

 

Dapat set berpantang shaklee dengan membaca artikel disini:

Salam Sayang,

Sue

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s